پروتز مو

تعویض چسب پروتز مو

با ثبت امتیاز خود برای این مطلب ما را در بهبود خدمات یاری فرمایید.( راهنما : ستاره راست پایین ترین امتیاز و ستاره چپ بالاترین امتیاز است )

ترمیم مو چیست؟ تعویض چسب پس از ترمیم مو چگونه است؟ سرویس ترمیم مو به چه شکلی انجام می شود؟

در این مقاله از وبسایت کلینیک ترمیم مو هیرمو قصد داریم که به بررسی تعویض مجدد چسب پس از ترمیم مو یا آموزش سرویس ترمیم مو بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله همراه باشید و مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

همان طور که می دانید امروزه افراد زیادی به ترمیم مو نیاز دارند و به ریزش مو و طاسی سر مبتلا هستند که در این شرایط زیبایی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث می شود که این دسته از افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

آلودگی شهر های بزرگ و شهر های صنعتی، مصرف بیش از حد مواد آرایشی مو، مصرف زیاد شوینده های موی شیمیایی، مسائل هورمونی، بیماری های مختلف، مسائل ژنتیکی و … به میزان زیادی به ریزش مو و نیاز به ترمیم مو در بین افراد جامعه افزوده است و اگر به اطرافیان خود بنگرید، شاهد این مطلب خواهید بود.

ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو از جمله روش های بازیابی مو است که در این روش از الیاف مصنوعی از جنس نانو و یا موهای طبیعی برای پنهان کردن موهای از دست رفته و طاسی سر استفاده می شود.

در این روش الیاف مصنوعی نانو و یا موهای طبیعی بر روی پوسته نازک و توری شکلی نصب می شوند و سپس با استفاده از چسب های مخصوص این پوسته را بر روی سر نصب می کنند.

مزایای ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو را می توان در برگیرنده مزیت هایی به شرح زیر در نظر گرفت:

ترمیم مو یک روش موقتی برای پر کردن فضای خالی ایجاد شده بر روی سر است که اشخاص در صورت استفاده از این روش می توانند هر زمانی که از ترمیم موهای خود ناراضی بودند و یا از ظاهر جدید خود استقبال نکردند، وضعیت خود را به حالت قبلی بازگردانند. در حالی که اگر از روش های دائمی برای ترمیم مو استفاده شود، امکان انجام این کار وجود نخواهد داشت و چه فرد از ظاهر خود راضی باشد و چه نباشد، نمی تواند خود را به حالت قبلی باز گرداند.

ترمیم مو در مقایسه با روش های دیگر مانند: کاشت مو از هزینه کمتری برخوردار است و توانایی اشخاص برای استفاده از این روش بیشتر خواهد بود.

این روش به صورت کاملا غیر تهاجمی انجام می شود و کسانی که از این روش استفاده می کنند هیچ درد و خونریزی را نباید تحمل کنند زیرا این روش کلا فاقد درد و خونریزی و جراحت است.

ترمیم مو برای اشخاص باعث بروز خط اسکار و خط بخیه نمی شود، در حالی که برخی از روش های دیگر با این مشکل مواجه اند.

نتیجه حاصل از ترمیم مو به شکل آنی پس از پایان یافتن مراحل ترمیم مو ظاهر می شود و نیازی به گذشت زمان برای دریافت نتیجه آن نخواهد بود.

در روش ترمیم مو اشخاص می توانند نوع مو، ضخامت مو، رنگ مو و حتی بلندی و کوتاهی مو ها را خودشان تعیین کنند و به سلیقه خود ترمیم مو را انجام دهند.

ترمیم مو برای چه کسانی مناسب است؟

ترمیم مو برای تمامی افراد بدون هیچ محدودیت سنی و جنسی امکان پذیر است و تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند.

در روش ترمیم مو هیچ نیازی به بانک مو وجود ندارد و به همین دلیل حتی کسانی که فاقد بانک موی مناسب باشند نیز میتوانند از این روش استفاده کنند و موهای خود را ترمیم نمایند.

علاوه بر آن کسانی که قصد ندارند از بانک مو برای ترمیم موهای خود استفاده کنند نیز می توانند از این روش بهره ببرند.

استفاده از روش ترمیم مو برای کسانی که دچار انواع الگوهای طاسی سر و انواع آلوپسی هستند، امکان پذیر است.

کسانی که مدت زمان کافی برای صبر کردن در خصوص دریافت نتیجه ترمیم مو ندارند نیزمی توانند از این روش بهره ببرند و نتیجه آن را همان لحظه دریافت کنند.

کسانی که مبتلا به بیماری خاص هستند و از سلامتی جسمی کافی برخوردار نیستند نیز کاندید مناسب برای این روش محسوب می شوند.

مراقبت های بعد از ترمیم مو چیست؟

با وجود اینکه ترمیم مو یک روش تهاجمی نیست و برای آن هیچ جراحی انجام نمی شود، مراقبت های خاصی پس از آن وجود ندارد. اما تنها برای اینکه پروتز مو دچار آسیب نشود و طول عمر آن کاهش پیدا نکند، باید مواردی به شرح زیر را رعایت کرد:

  • ترمیم کردن پروتز مو در مدت زمان تعیین شده توسط پزشک
  • شست شوی صحیح موها برای جلوگیری از آسیب دیدن آنها
  • شانه زدن پروتز مو به آرامی و با صبوری
  • استفاده از مدل موهای مناسب
  • استفاده از بالش مناسب در حین خواب برای جلوگیری از آسیب دیدن موها
  • پرهیز از قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب شدید
  • استفاده از کلاه مخصوص شنا در هنگام مراجعه به استخر
  • روغن تراپی پروتز مو به روش خانگی برای جلوگیری از خشک شدن آنها
  • پاک کردن پروتز مو از ژل و تافت در صورتی که از آنها استفاده کرده اید

با رعایت این موارد می توانید از آسیب دیدن پروتز مو و کاهش طول عمر آن جلوگیری کنید و علاوه بر آن از آسیب دیدن خود و ایجاد عوارض در خودتان نیز جلوگیری به عمل آورید.

چرا به تعویض چسب پس از ترمیم مو نیاز است؟

چسب هایی که برای ترمیم مو مورد استفاده قرار می گیرند و به کمک آنها پروتز مو و موهای مصنوعی را بر روی سر نصب می کنند، از کیفیت و میزان دوام و ماندگاری مختلفی برخوردار است که پس از گذشت مدت زمانی، چسبندگی خود را از دست میدهد، لق می شود و ثبات آن بر روی سر به هم میریزد.

از این رو به تعویض مجدد چسب پس از ترمیم مو نیاز است تا به این شکل فردی که ترمیم مو را انجام داده است، بتواند به شکل مجدد از پروتز مو استفاده کند و جایگاه آن را بر روی سر تثبیت نماید.

البته در این رابطه لازم به ذکر است که این چسب ها تنها در مواقعی استفاده می شوند که از انواع روش های ترمیم مو به شکل موقت استفاده شده باشد.

مراحل تعویض چسب پروتز مو

چسب پروتز مو را می توان در خانه تعویض کرد اما از آنجایی که برای انجام این کار به مهارت نیاز است، بهتر است تا این کار را به کمک یک فرد متخصص در این زمینه انجام دهید. برای تعویض چسب پروتز مو باید مراحلی به شرح زیر طی شوند:

  • جدا کردن پروتز مو از روی سر
  • پاک کردن آثار به جای مانده از چسب پروتز بر روی سر
  • شستن پروتز مو
  • نصب چسب پروتز مو به صورت مجدد و با روش مخصوص
  • نصب مجدد پروتز مو بر روی سر

بهترین چسب های ترمیم مو ومیزان دوام آنها

بهترین نوع چسب هایی که برای ترمیم مو استفاده می شوند، چسب های بایوپلیمری هستند که میزان دوام و ماندگاری آنها به میزان خشکی و چربی پوست سر افراد مختلف وابسته است.

معمولا این نوع چسب ها در افرادی که پوست سر بسیار چربی دارند، به مدت 7 روز و برای افرادی که خشک ترین پوست ها را دارند، به مدت 20روز ماندگاری و دوام خواهد داشت.

آموزش سرویس ترمیم مو و ریموو ترمیم مو

ریموور هایی برای تمیز کردن پسماند چسب های بایولیمری استفاده می شوند، معمولا دارای دو نوع هستند که عبارتند از: ریموور سر و ریموور کار

 

ریموور سر

ریموور سر برای تمیز کردن پوست سر مورد استفاده قرار می گیرد و از آن برای سرویس ترمیم مو استفاده می شود که با استفاده از آن می توان پسماند تیپ های بایوپلیمری را پاک کرد.

این نوع ریموور ها قادرند که هر گونه پسماند و یا شیره چسب را که بر اثر اتصال کلاه گیس بر روی سر باقی می ماند را به خوبی پاک کند.

 

ریموور کار

ریموور کار نیز نوعی دیگر از روش های ریموو ترمیم مو است که به صورت یک محصول شیمیایی تهیه می شود و برای تمیز کردن ذرات حاصل از نصب پروتز مو بر روی سر و ذرات حاصل از چسب آن مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این نوع ریموور می تواند باعث بروز حساسیت شود و به همین دلیل در صورت به کار گرفتن آن باید احتیاط کرد.

در نهایت پس از اینکه عملیات ریموور به خوبی انجام شد و تمامی ذرات اضافی از روی سر و پروتز مو پاکسازی شدند، می توان دوباره پروتز مو را با استفاده از چسب پروتز مو جدید و تازه به روی سر متصل کرد.

ماندگاری چسب پروتز مو به چه عواملی بستگی دارد؟

در رابطه با میزان دوام و ماندگاری پروتز مو باید گفت که دوام پروتز مو به مسائلی به شرح زیر وابسته است و در صورت رعایت کردن این مسائل می توان در مدت زمان بیشتری بدون نیاز به ترمیم چسب از این روش استفاده کرد:

  • رعایت کردن بهداشت فردی به شکل صحیح
  • رعایت نکات و مطالبی که از سوی پزشک ومتخصص برای افزایش دوام پروتز مو توصیه می شود
  • جنس پوست سر و میزان چربی و خشکی آن
  • کیفیت چسبی که برای ترمیم مو و اتصال پروتز مو بر روی سر استفاده می شود
  • و…

چرا تعویض چسب ترمیم مو الزامی است؟

اصلی ترین علتی که برای تعویض چسب پروتز مو و یا ترمیم مو وجود دارد این است که پوست سر در حین تعویض چسب پاک سازی شود و سطح آن تمیز گردد. نظافت پوست سر با انجام این کار باعث می شود که از ابتلا به مشکلات پوستی برای افراد جلوگیری به عمل آید. به عنوان مثال: با انجام این کار قارچ پوستی بر روی سر فرد ایجاد نمی شود.

با توجه به اهمیت انجام این کار، بهتر است که برای تعویض چسب پروتز مو به افرادی مراجعه کنید که متخصص در این زمینه هستند و از انواع چسب های با کیفیت و ضد حساسیت برای انجام این کار استفاده می کنند.

بهترین مرکز ترمیم مو و تعویض چسب پس از ترمیم مو در شیراز

اگر در جستجوی پیدا کردن مراکزی برای استفاده از روش ترمیم مو، پروتز مو و … هستید، یکی از بهترین مراکز که به شکل کاملا تخصصی خدمات مربوط به پوست و مو و زیبایی را انجام می دهد، کلینیک تخصصی هیرمو خواهد بود که تمامی خدمات در این مرکز با نظارت بهترین متخصصین مو انجام می شوند و برای ترمیم مو از جدیدترین تکنیک های روز دنیا و پیشرفته ترین تجهیزات می توان استفاده کرد.

در کلینیک تخصصی ترمیم مو هیرمو می توانید امور مربوط به ترمیم مو یا تعویض مجدد چسب مو را نیز انجام دهید.

هزینه تعویض چسب ترمیم مو

کسانی که می خواهند از هزینه تعویض چسب ترمیم مو مطلع شوند، باید بدانند که خوشبختانه هزینه مور نیاز برای ترمیم کردن چسب پروتز مو بسیار کم است و به راحتی از عهده آن بر می آیند و جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اما از آنجایی که در مراکز مختلف هزینه انجام این کار متفاوت است و عواملی مانند: نوع چسب پروتز مو، برند آن و … بر روی هزینه تعویض چسب تاثیر می گذارند، نمی توان هزینه انجام این کار را به شکل دقیق تعیین کرد.

کلام پایانی

تعویض مجدد چسب پس از ترمیم مو یا آموزش سرویس ترمیم مو مطلبی بود که قصد پرداختن به آن را در این مقاله داشتیم تا به شما هموطنان عزیزی که در جستجوی پاسخ این سوالات هستید، کمکی کرده باشیم.

نیاز به راهنمایی دارید؟!

هم اکنون میتوانید از طریق ابزارک گفت و گوی آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما همیشه پاسخگوی شما خواهند بود. در غیر اینصورت کافیست فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

⭐صفحات ویژه پرتال هیرمو⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *