پروتز مو

کاشت مو بهتر است یا پروتز مو؟! مقایسه و بررسی تخصصی کاشت مو با پروتز مو

5/5 - (2 امتیاز) (راهنما : ستاره راست پایین ترین امتیاز و ستاره چپ بالاترین امتیاز است)

تا به حال تجربه ریزش مو داشته‌اید؟ یکی از بدترین حس‌هایی که می‌توان تجربه کرد، مشاهده موهای ریخته شده بر روی بالشت یا کف حمام است. ریزش مو و ازدست دادن مو حس ناخوشایندی است که همه از آن فراری هستند. به همین دلیل، پیدا کردن راهکاری برای جبران موهای ازدست رفته و ریخته شده، موضوع مهمی است. پروتز مو و کاشت مو، دو راهکار اساسی برای جبران موهای ریخته شده هستند. اگر بخواهید جذابیت و زیبایی دوباره‌ای تجربه کنید، بهترین کار استفاده از پروتز مو و پیوند مو است.

اگر شما نیز دغدغه جبران موهای ازدست رفته را دارید و می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص کاشت مو یا پروتز مو کسب کنید، تا پایان این مطلب از کلینیک هیرمو همراه ما باشید!

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان به آن پاسخ بدهند.

پروتز مو چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، کاشت مو نیازمند مقدمات و امکاناتی است که هر فردی قادر به تامین آن‌ها نیست. به همین دلیل، از پروتز مو استفاده می‌شود. پروتز مو یک لایه بسیار نازک ساخته شده از الیاف نانو است که تار های طبیعی مو انسان روی آن پیاده سازی و نصب شده اند و به وسیله چسب های گیاهی مخصوصی بر روی سر شما نصب میشود.

در این روش افراد برای نواحی مورد نیاز، می‌توانند از پروتز مو استفاده کنند. این تکنیک کاربردی، با جنس‌های مختلفی عرضه می‌شود و می‌توانید در هر زمان که احتیاج داشتید، پروتز را توسط پزشک متخصص و مرکز تخصصی پیوند مو، از روی سر خود بردارید.

پروتز مو چگونه است؟

تصور کنید یک لایه مشبک از جنس نانو وجود دارد که با ظرافت باور نکردنی، می‌تواند تار موها را بر روی خود جای دهد. تار موهای طبیعی یا الیاف مصنوعی بسیار مشابه موهای واقعی‌تان هستند. در انتخاب این تار موها، رنگ طبیعی موهای شما درنظر گرفته می‌شود تا همه چیز زیبا ، نچرال و کاملا طبیعی باشد. تار موها باتوجه به محل قرارگیری پروتز مو و همچنین، شکل و فرم قرارگیری هر تار مو، بر روی لایه مشبک قرار می‌گیرند. پزشک با از بین بردن موهای سر و ایجاد طاسی، چسب مخصوص را استفاده می‌کند. به این ترتیب، پروتز مو بر روی ناحیه بدون مو روی سر چسبیده تا بتوانید جذابیت دوباره خودتان را کشف کنید.

ساختار و جنس پروتز مو به چه شکل است؟

زمانی که صحبت از پروتز مو می‌شود، در ذهن بسیاری از افراد، موهای مصنوعی که در تولدها و سالن‌های تئاتر وجود دارد، تداعی می‌شود. معمولا این موها، الیافی پلاستیکی و براق دارند؛ تشخیص مصنوعی بودن این کلاه گیس‌ها، بسیار آسان است. اما پروتز مو چنین نیست. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به مراکز تخصصی کاشت و پیوند مو، انواع مختلف پروتز مو را مشاهده کنید. در این مراکز، براساس نیاز شما و همچنین، هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید، انواع مختلفی از پروتزهای مو وجود دارد.

نحوه نصب پروتز برای مو چگونه است؟

احتمالا برای شما نیز جذاب است که بدانید، پروتز مو چگونه برای هر فرد ساخته می‌شود. اگر کاندید مناسبی برای استفاده از پروتز مو باشید، می‌توانید به کلینیک های تخصصی ترمیم مو مراجعه کنید و درخواستتان را بیان کنید. معمولا پس از معاینه و بررسی توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه، نوع تار موها و نوع پروتز مو مشخص می‌شود و در یک جلسه دو ساعته روی سر شما نصب میشود و نتیجه نهایی حاصل میشود.

این پروتز با ویژگی‌های بسیار نزدیک به موهای طبیعی شما ساخته می‌شود تا هیچ ظاهر مصنوعی برایتان ایجاد نکند. ساختار هوشمندانه و مشبک در لایه اولیه‌ای که تار موها بر روی آن قرار دارند، به شما اجازه می‌دهد تا ورزش کنید , استخر بروید , استحمام کنید و تعرق طبیعی داشته باشید.

همه چیز شبیه به یک مو طبیعی است، تنها تفاوت موجود، نیاز به ترمیم چسب مو است. این موها به‌وسیله چسب‌های مخصوص گیاهی بر روی سر فیکس می‌شوند. در صورتی‌که دارای موهای کم پشت باشید، پیش از چسباندن موها، باید سرتان تراشیده شود و پاکسازی در سطح پوست سر انجام شود. این اقدام به منظور چسبندگی مطلوب پروتز مو انجام می‌شود. پس از چسباندن موها، در صورت نیاز، پیرایش و کوتاهی موها انجام می‌شود تا ظاهر مو بسیار طبیعی باشد.

 بهتر است بدانید که تنها راه استفاده از پروتز برای موها، چسباندن آن نیست. روش گره زدن به موهای طبیعی و همچنین، اتصال کلیپسی، در موهای پروتزی بسیار رایج است.

بهترین روش اتصال پروتزهای مو کدام است ؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، روش اتصال پروتز مو برای افراد مختلف و روش‌های گوناگون، متفاوت است. شما باید باتوجه به نظر و مشورت پزشک متخصص‌تان، بهترین روش را انتخاب کنید. در ادامه، به بررسی سه روش اساسی در اتصال پروتز مو اشاره می‌کنیم تا دیدگاهی دقیق و حرفه‌ای در این حوزه کسب کنید.

1- اتصال پروتز با چسب

در این روش از اتصال مو، کلینیک کاشت مو با استفاده از چسب‌های مخصوص و گیاهی، پروتز مو را می‌چسباند. به این ترتیب، با تراشیدن و پاکسازی پوست سر، چسب مو زده می‌شود و پروتز در محل خود قرار می‌گیرد.

این چسب به گونه‌ای عمل می‌کند که امکان تعرق دارید و برای فعالیت‌های روزمره و حتی ورزش، دچار مشکل نخواهید شد. اتصال با چسب بهترین روش برای افرادی است که دچار طاسی سر هستند.

2- اتصال پروتز با گره

یکی از روش‌های اتصال پروتز مو، استفاده از گره یا تکنیکی مشابه است. این روش، برای افرادی کاربردی است که دارای موهای کم پشت هستند. در این روش، پزشک با گره زدن موهای پروتزی، به موهای طبیعی می‌تواند تراکم مطلوبی ایجاد کند.

مشکل این روش، رویش موها و تغییر شرایط موهای پروتزی است؛ چرا که موهای مصنوعی متصل شده به موهای طبیعی، با رشد آن‌ها حرکت می‌کنند و ظاهر مو را تغییر می‌دهند. برای اتصال موها از دستگاه‌های مخصوصی استفاده می‌شود که این روزها به عنوان اکستنشن مو آن را می‌شناسید. این روش در صورتی مطلوب است که تنها مدت زمان کوتاهی به موهای پرپشت احتیاج داشته باشید. اگر حوصله ترمیم‌های نزدیک بهم را داشته باشید، این روش می‌تواند برایتان مطلوب باشد.

3- اتصال پروتز با کلیپس

بسیاری از افراد که دچار طاسی در ناحیه‌ای از سر هستند، می‌توانند به وسیله پروتز موی کلیپسی، ظاهر موها را برای حضور در مکان و مراسمی خاص آماده کنند. استفاده از این مدل اتصال پروتز، تنها برای برخی ساعات امکان‌پذیر است.

بهتر است بدانید که میزان تحرک و فعالیت با این نوع از اتصال پروتز بسیار محدود است و نمی‌توانید بسیاری از ورزش‌ها را انجام دهید.

چسبندگی پروتز مو چقدر است و چه مدت قابلیت چسبندگی خواهد داشت؟

یکی از موضوعات مهم و اساسی در خصوص پروتزهایی که برای مو استفاده می‌شوند، اطلاع از چسبندگی آن و مدت زمان ترمیم مجدد آن است. خوشبختانه، با تکنولوژی‌های جدیدی که چسب‌های گیاهی مخصوص تولید می‌شوند، می‌توانید با خیالی آسوده مدتی حدود 4 الی 6 هفته بدون هیچ‌گونه دردسری، موهای دارای چسبندگی بالا و ظاهر طبیعی را داشته باشید.

پروتز مو چقدر طبیعی به نظر می‌رسد؟

بسیاری از افراد نگران مشخص بودن پروتز یا مصنوعی به نظر رسیدن آن هستند. اما بهتر است بدانید که این موضوع بسته به محلی که برای ساخت پروتز و چسباندن به آن مراجعه می‌کنید،بسیار متفاوت است.

در کلینیک‌های حرفه‌ای و باتجربه، از چسب‌های مخصوص و موهای طبیعی برای ساخت پروتز استفاده می‌شود. قطعا هزینه این مدل پروتزها بیشتر از پروتز مو با الیاف مصنوعی است.

در برخی مواقع، تکنولوژی ساخت الیاف مصنوعی نیز، تاحدی مطلوب است که نمی‌توانید تفاوت آن با موهای واقعی را متوجه شوید. پس می‌توان نتیجه گرفت که همه چیز به تخصص و تجربه کلینیک یا پزشکی مرتبط است که برای ساخت پروتز و کاشت آن، مراجعه می‌کنید.

مزایای استفاده از پروتز مو چیست؟

  • هزینه استفاده از پروتز بسیار کم‌تر از هزینه کاشت مو است.
  • مناسب برای افرادی که هیچ بانک مو مناسبی جهت پیوند مو ندارند.
  • ظاهر مناسب و زیبا، به همراه امکان برداشتن پروتزهای مو در هر زمان.
  • عدم انجام جراحی تهاجمی و نیمه تهاجمی برای قرار دادن پروتز مو.
  • بهبود ظاهر و زیبایی چهره در افراد.
  • امکان تغییر فرم مو و تغییر رنگ آن.
  • امکان استفاده برای افراد با مشکل طاسی یا بی مویی در بخشی از سر.

معایب استفاده از پروتز مو

هر اقدام زیبایی، می‌تواند در کنار دنیایی از مزایا، معایبی نیز داشته باشد.ولی باید بدانید که تکنیک پروتز مو در کنار دنیایی از مزایا فقط تعداد محدودی معایت دارد که اطلاع از این معایب به شما اجازه می‌دهد تا هوشمندانه‌تر عمل کنید. هرچند بروز معایب هر اقدامی، وابسته به انتخاب پزشک، کلینیک و مراقبت‌های پس از آن است. اما درک احتمال بروز این معایب برای آگاهی بیشتر مفید است.

  • امکان ایجاد حساسیت و خارش در ناحیه سر به دلیل استفاده از چسب و تعرق
  • تورم و قرمزی پوست سر به دلیل تعرق و وجود جسم خارجی در سطح سر
  • تحمیل هزینه ترمیم در بازه‌های زمانی مختلف و هزینه سازی در طولانی مدت
  • عدم رشد موها و مصنوعی بودن تار موها (مصنوعی بودن تار موها در پروتزهایی که از موهای طبیعی در ساخت آن استفاده شده است، دیده نمی‌شود)

 

آیا پروتز مو، همان کلاه گیس است؟ چه تفاوتی با هم دارند؟

همان‌طور که گفته شد، بسیاری از افراد تصور درستی از پروتز مو ندارند. در ذهن آن‌ها، پروتز مو همان کلاه گیست است! اما واقعیت ماجرا چنین نیست. کلاه گیس دقیقا یک پارچه با جنس پارچه‌ای است که موها به آن متصل شده است. شما می‌توانید این کلاه را با استفاده از سنجاق، کش و گیره‌های مخصوص بر روی سرتان قرار دهید. اما پروتز مو کاملا متفاوت است. این پروتز براساس نیاز شما، به ابعاد دل‌خواه ساخته می‌شود و بر روی سر تراشیده شده و بدون مو، چسبانده می‌شود. گاهی این مدل پروتزها، با کمک گره، بافت و کلیپس به مو متصل می‌شوند.

نکات مهم برای نگهداری بهتر از پروتز مو

زمانی که پروتز برای مو، به عنوان یک روش مطلوب انتخاب می‌شود، باید حتما روش نگهداری از آن را بدانید. درک نکات مهم برای نگهداری بهتر می‌تواند شرایط را برای مراقبت از موها و بهبود ظاهر موها فراهم کند.

  1. از برس و شانه مخصوص موهای پروتزی استفاده کنید.
  2. برای کوتاهی موها حتما از طریق آرایشگران حرفه‌ای یا کلینیک کاشت کمک بگیرید.
  3. بدون مشورت با پزشک تحت هیچ شرایطی از رنگ، دکلره و مواد آرایشی شیمیایی استفاده نکنید.
  4. بلافاصله پس از حمام و استخر موها را خشک کنید و با موهای خیس نخوابید.
  5. استحمام به موقع را انجام دهید و برای ترمیم چسب و موارد این‌چنینی مرتب اقدام کنید.

همین حالا میتوانید تمام موارد آموزشی مورد نیاز در رابطه با پروتز مو را در آکادمی هیرمو آموزش ببینید و عمر پروتز مو خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

مقایسه کاشت مو و پروتز مو

  • کاشت مو نیازمند عمل جراحی است و با درد و خونریزی همراه است ولی در تکنیک پروتز مو بدون هیچ گونه درد و خونریزی نتیجه نهایی حاصل میشود.
  • تکنیک کاشت مو در اکثر موارد تراکم بالایی را حاصل نمیکند ولی در تکنیک پروتز مو تراکم مو هیچ محدودیتی ندارد.
  • در تکنیک کاشت مو معمولا خط رویش طبیعی حاصل نمیشود و اصطلاحا حط رویشی عروشکی حاصل میشود ولی در تکنیک پروتز مو خط رویش کاملا طبیعی خواهد بود. (در بخش نمونه کارهای ما مشاهده کنید)
  • در تکنیک کاشت مو نتیجه نهایی بعد از دوره نقاهت حاصل میشود ولی در تکنیک پروتز مو نتیجه نهایی بلافاصله پس از یک جلسه دو ساعته حاصل میشود و قابل مشاهده است.
  • در پروتز مو از موهای طبیعی انسان استفاده شده است ولی در تکنیک کاشت مو فقط باید از بانک مو شما استفاده شود.
  • و… 

پروتز مو به عنوان یک راه‌کار عالی جهت تغییر در چهره و موها شناخته می‌شود. پروتز مو بدون جراحی و مشکلات آن، می‌تواند ظاهری عالی برایتان ایجاد کند. معمولا افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و پیوند مو برای‌شان امکان‌پذیر نیست، از این روش استفاده می‌کنند تا استاندارد مدنظرشان را مشاهده کنند.

بهترین مرکز برای ترمیم مو با پروتز مو در ایران 

کلینیک تخصصی ترمیم و پروتز مو هیرمو یکی از بهترین کلینیک های مربوط به ترمیم مو و کاشت مو در ایران است که اگر برای ترمیم مو در شیراز به این کلینیک مراجعه کنید، نتایج بسیار موفقیت آمیزی دریافت می کنید و از ارائه خدمات کاملا راضی خواهید بود.

در کلینیک هیرمو می توانید از تمامی روش های ترمیم مو استفاده کنید و انواع پروتز مو در اختیار شما قرار خواهد گرفت و برای انتخاب روش مناسب برای شما، این امکان وجود دارد که از متخصصان به صورت کاملا رایگان راهنمایی دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر آن داشتیم که در خصوص پروتز مو توضیحات کامل و مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم که از مطالعه آن بهره برده باشید و اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج نموده باشید.

چنانچه به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص خرید پروتز مو نیاز دارید، سایر مقالاتی که در وب سایت کلینیک هیرمو برای شما عزیزان قرار داده شده است را نیز مطالعه کنید.

همچنین در این وب سایت می توانید مقالاتی در خصوص کاشت مو، کاشت ریش و سبیل، کاشت ابرو و اسکالپ سر و … نیز پیدا کنید.

چنانچه قصد دارید پروتز مو را به وسیله روش های مختلف پروتز مو انجام دهید نیز می توانید به مرکز پروتز مو هیرمو در شیراز مراجعه نمایید و از تخصص همکاران ما در این مجموعه بهره مند شوید.

⭐صفحات ویژه پرتال هیرمو⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *